Bach-virágterápia általánosságban

Dr Bach angol orvos a XX.század harmincas éveiben kidolgozta új gyógyítási rendszerét, egy olyan gyógyító módszert, amely szelíden, gyógyszermentesen segít oldani a lélekben tárolt blokkokat, amelyek akár betegségekhez is vezethetnek. 1931-ben megjelentetett „Gyógyítsd tenmagad!” című rövid könyvének az üzenete: a betegség a lelki egyensúly felbomlásának eredménye.

Dr. Bach felismerte az emberi lélekre pozitív hatást gyakorló növényeket. Felfedezte az egyes növények kiegyenlítő, megerősítő, a fejlődésünket segítő hatását. Gondolatmenete szerint minden betegség visszavezethető a személy lelkiállapotának defektusaira. Az alapgondolat szerint nem érdemes a testi tüneteket kezelni, hiszen azok maguktól eltűnnek ha a lelki problémát megszűntetjük.

A testi tünetek kezelése helyett inkább az oki kezelésre helyezte a hangsúlyt és vallotta, hogy minden betegség az egyén lelkiállapotának defektusaira vezethető vissza. Az ő alapgondolata szerint a betegség testi tüneteit nem érdemes kezelni, hiszen azok természetes módon eltűnnek a kiváltó lelki probléma megszűnésével.

„Csak akkor válunk érzékennyé külső befolyásokra, ha engedjük, hogy belénk lopózzon a kétely, a depresszió, a döntésképtelenség vagy a félelem.”

Virágeszenciái az ember belső rendjét és harmóniáját erősítik, utat mutatnak az egyensúly, a nyugalom, az életöröm és a bátorság megszerzéséhez. Nagyon finom, indirekt módon hatnak, hiszen nem a testi tüneteket befolyásolják, hanem a lelket támogatják.

A megfelelően kiválasztott virágeszenciákkal orvosolható a személyiségen és a pszichén belüli kiegyensúlyozatlanság, illetve ezzel egyidőben eltűnnek a testi panaszok is. A változás jelei az eszencia használata után 2-4 napon belül érezhető.

Egészségünk a lelki kiegyensúlyozottságunktól függ, így nagyon fontos, hogy kellőképpen megértsük a betegség és az egészség valódi jelentését.

Az egészség azt jelenti, hogy kizárólag lelkünk üzeneteire hallgatunk, elhatárolódunk az értelem észérveitől. A cél, hogy jól érezzük magunkat és segítsünk. Csak akkor tudjuk a legtöbbet adni magunkból és válhatunk hasznossá, ha boldogan és szeretettel segítünk.

Dr. Bach hitvallása: Nem leküzdeni, hanem átalakítani!

A virágok és a csakrák kapcsolata

Minden csakra rezonál bizonyos lelki problémákra, és ez kihat fizikai testünkre is. Bizonyos lelki és szellemi megterhelésnél ezek a csakrák kiegyensúlyozatlanná válnak, túlpörögnek, lelassulnak, vagy elzáródnak. A virágeszenciák segítségével visszaállíthatjuk a kívánt harmonikus lelki állapotot így egyúttal elérhetjük a csakrák megfelelő működését is. Ezáltal képesebb leszünk Felsőbb Énünkhöz kapcsolódni, és beteljesíteni a spirituális feladatainkat.

A Bach-virágterápia egy lelki problémákból kigyógyító és áthangoló terápia. Ugyanúgy ahogy a táplálkozással bevitt méreganyagok megbetegítik a testünket, ugyanúgy hatnak a lelki mérgek (negatív gondolkodás) is. Ezek a lelki mérgek a Bach-virágeszencia szedésével átalakíthatók.

A negatív érzelmek, gondolatok és a stressz legyengíti immunrendszerünket, így fogékonyabbá válunk a betegségekkel szemben. A lelki oldal erősítésével elérhető, hogy immunrendszerünk megfelelően működjön, testünk a kórokozókkal hatékonyabban veszi fel a harcot.

E felfogás szerint a Bach-virágterápia a legjobb értelemben vett lelki egészséggondozás.

Ezért tökéletes kiegészítője a kineziológiai kezelésnek, hiszen a két módszer együttes alkalmazásával a legjobb eredmény érhető el a stresszoldásban és lelki eredetű problémák gyógyításában.

Forrás: Bach-virágterápia jegyzet, Dr. Várhegyi Sarolta és Kassai Edit