TOP 8 fűszernövény télre

A fűszerekre táplálkozásunkban nagy szükség van, mivel ízükkel, illatukkal és színükkel élvezetessé teszik ételeinket, és elősegítik, hogy a szervezet az elfogyasztott étel tápanyagait megfelelően hasznosítsa. Az emésztést elősegítő hatásukon túl számos más gyógyhatással is rendelkeznek, amiket ilyenkor télen jól hasznosíthatunk. A fűszerek teszik táplálkozásunkat teljes értékűvé, a bennük lévő vitaminok, ásványi anyagok és antioxidánsok által. A fitoterápiában a fűszereket gyógyító hatásuk miatt alkalmazzák.

top 8 fűszer

IME A 8 LEGJOBB FŰSZERNÖVÉNY, amelyet érdemes kipróbálnod a hideg, megfázásos időszakban.

1.KAKUKKFŰ

Igazi nagyágyúnak számít, ha meghűléses betegségekről van szó. Köptető, hurutoldó, köhögéscsillapító, gyulladáscsökkentő. Aktivizálja az immunrendszert, antiszeptikus hatású. Alkalmazható felső légutak gyulladásánál, torokgyulladásnál, nátha és megfázás esetén.

2.GYÖMBÉR

Gyömbért kötelező tartani otthon, főleg a téli időszakban. Immunerősítő, fertőtlenítő, lázcsillapító és köhögéscsillapító hatással rendelkezik. Külsőleg az illóolaját párologtasd megfázás és légúti fertőzések esetén.

3.TORMA

Tartalmaz egy szinigrin nevű glikozidot, ami nagyon erős természetes antibiotikum, antibakteriális, antifunginális és antivirális hatású. Gyulladáscsökkentő tüdő- és mandulagyulladásnál, hurutoldó légcső- és hörghurutnál, influenza esetén.

Fogyaszd nyersen, reszelve kevés ecettel és barna cukorral.

4.FAHÉJ

Ha tél, akkor fahéj mindenkinek eszébe jut. Fertőtlenítő, antibakteriális, antifunginális, antivirális hatású, felső légúti hurutos betegségek, köhögés, nehézlégzés kezelésében alkalmazható. Izzasztó hatású, immunerősítő és gyulladáscsökkentő. A lipáz enzim fokozásával segíti a fogyást is 🙂

5.SÁFRÁNY

Hurutoldó, köptető, láz- és köhögéscsillapító. Figyelj rá, hogy csak kis adagokban alkalmazd, mert a krocin hatóanyaga izgató hatású, terheseknél vetélést okozhat. Kerüld a nagy mennyiségben való használatát!

6.KURKUMA

Antibakteriális hatású, gyulladás és lázcsökkentő, köhögés, valamint fájdalomcsillapító, hurutoldó. Vérkeringés javítására is alkalmazható.

Szószok, mártások (worchester) ízesítője. 2 éves kor alatt gyógyszermennyiségű kurkumát ne adjunk!

7.KARDAMON

Fejfájáscsillapító, nyálkaoldó, köhögéscsillapító hatással rendelkezik. Rekedtség és megfázás esetén kiválóan alkalmazható. Az indiai curry-k alkotója.

8.ÉDESKÖMÉNY

Antibakteriális hatással rendelkezik, köptető, hurutoldó, csillapítja a köhögést és a rekedtséget.

Kis adagokban használd!

A fűszerek felhasználásakor a tapasztalat, a kísérletezési kedv és a mértékletesség legyen a döntő! Óvakodj az erős fűszerek állandó és mértéktelen használatától!

A kevesebb az több!

Forrás: A fitoterápia általános ismeretei/ Konnektív Felnőttképző Kft.